Tennisalbue – om symptomer og behandling

En tennisalbue er en overbelastningsskade. Tilstandens navn kommer af, at mange tennisspillere får denne skade grundet det faste greb om ketcheren under hyppige server og slag, men i dag bliver mange mennesker ramt af lidelsen uden at have sat en fod på en tennisbane.

Tennisalbue er en overordnet betegnelse for overbelastning af muskler og sener i arm, underarm og håndmuskler, der tilsammen leder til smerter i albuen. I det følgende kan du læse mere om symptomer på tilstanden, og hvordan vi tilbyder behandling af tennisalbue i klinikken.

Hvad er symptomerne?

Ved en tennisalbue er det musklerne og senerne som udspringer fra albuens yderside, der er overbelastede. Når disse overbelastes, kan der opstå inflammation i det overbelastede område.

Tilstanden kan kendes på smerter på ydersiden af albuen, ned langs underarmens yderside og smerter i fingre og håndled. Det er heller ikke ualmindeligt at opleve smerter, der stråler op i overarmen.

Oplever du nogle af disse symptomer? Så bør du kontakte os og påbegynde behandling for din tennisalbue hurtigst muligt.

Tennisalbue – den rette behandling og effektive øvelser

Kan vi konstatere, at du lider af tennisalbue, kan du komme i behandling på flere måder.

I de fleste tilfælde vil vi basere behandling af tennisalbue på grundig undersøgelse. De rette øvelser er nemlig ofte den nemmeste måde at behandle en tennisalbue, og samtidig kan genoptræningsøvelser forebygge tilbagefald. Vi vil introducere dig for en række særlige øvelser, som vil behandle skaden effektivt. Disse øvelser skal du lave derhjemme, og du kan forvente, at tilstanden er forbedret i løbet af et par måneder.

Har du en tennisalbue, kan behandling også bestå af manuel behandling, laserbehandling og/eller akupunktur.