• Fys Slider

GLA:D Træning

Hos Fysklinikken tilbyder vi som noget særligt et træningsforløb for folk med slidgigt. Vi er en del af et stort landsdækkende projekt, hvor vi tilbyder træning af og uddannelse om slidgigt i hofter og knæ.

Programmet hedder GLA:D træning, og det kan give dig med slidgigt en forøget livskvalitet og et større velvære. Så hvis du lider af slidgigt i hofter og knæ, og du gerne vil være en del af et hold, hvor du får den helt rigtige træning for din slidgigt, er der god grund til at læse med her.

Forløbet

Forløbet GLA:D træning varer i tre måneder. Du får her en individuel undersøgelse af din tilstand samt en grundig instruktion i nogle øvelser. Du får desuden to gange teoriundervisning om slidgigt på et hold, så du får mere viden om tilstanden og hvordan du bedst tager hensyn til det. Undervisningen er om aftenen ugen før opstart af holdtræning. Holdtræningen varer i otte uger to gange ugentligt. Her kan du selv vælge, om du vil træne mandage og torsdage kl 11.30 – 12.30, eller om du foretrækker tirsdage og torsdage kl. 15.30 – 16.30. Der er også mulighed for at lave træningen selv efter instrukser, hvis du ikke kan få det til at passe med nogen af tidspunkterne. Her kan du tage træningen hjemme i stuen i det otte ugers træningsforløb, hvor du så løbende kommer til kontrol hos os, så du sikrer dig, at du gør det rigtigt og at det går den rigtige vej.

Projektet har kørt i en periode på to år nu, og det har foreløbigt vist rigtigt gode resultater.

Kontakt os for mere information

Hvis du gerne vil vide mere om projektet og dine muligheder for at deltage, er du altid velkommen til at kontakte Fysklinikken. Du kan fange os på telefon 45886690, hvor du kan spørge efter Birgitte, Claus, Tobias, Martin eller Arendse. De vil kunne give dig mere information om projektet og besvare dine spørgsmål. Du kan også læse mere på www.glaid.dk.

Man kan nemt påføre sig selv en sportsskade, og især elite sportsfolk får ofte sportsskader, som de har brug for hjælp til at rekreere fra. En sportsskade kan være mange forskellige ting, og det er meget forskelligt, hvor alvorligt det er, og hvor lang restitutionstid skaden kræver.

Mange får for eksempel en sportsskade fra løb, som særligt opstår, når man begynder eller genoptager en løbetrænings periode efter en pause. Her er man ikke i så god løbeform, som man måske har været, og hele kroppen og muskulatur og led skal trænes op til at kunne holde til at løbe. Derfor er det vigtigt, at man starter blidt op og sørger for at varme kroppen roligt op, frem for at starte direkte ud med en spurt og nogle lange løbeture, som kroppen ikke er vandt til. En typisk sportsskade kan også være beskadigede ledbånd, overbelastninger, forvridninger og brud eller knæskader.

×

Menu

Skriv til os

Kontakt os

Hvis du har spørgsmål, udfyld formularen nedenfor.

Facebook

Find vej