Laserbehandling

Behandling med medicinsk laserterapi kan lindre dine smerter, så du kan vende tilbage til dine normale aktiviteter i hverdagen, som arbejde, sport og sociale liv.

I behandlingen med laserterapi fokuseres på at smertelindre, så det bliver muligt at behandle muskler og sener og få fat i kernen af skaden og dermed smertens udgangspunkt.

Laserterapi er en smertefri behandlingsform, som har en både anti-inflammatorisk og smertelindrende effekt. Laserterapi kan også med fordel benyttes i forbindelse med genoptræning efter f.eks. operation, brud eller andre skader.

Laserterapi virker

• Anti-inflammatorisk / betændelseshæmmende
  • Smertelindrende
  • Mindsker ødemer / hævelser

Behandlingen virker ved at laserterapi styrker cellefunktionerne i det skadede område og støtter kroppens evne til at hele hurtigere.

Lyset fra laseren stimulerer blodcirkulationen og dæmper inflammationen. Cellerne omkring skaden får via laseren tilført energi, som styrker og accelererer kroppens naturlige reparations- og helingsproces.

Det kræver typisk 3-10 laserbehandlinger at opnå det ønskede resultat.

Book tid online

Hvilke skader kan med fordel behandles med laserterapi

• Knæsmerter
  • Skuldersmerter
  • Rygsmerter
  • Fibersprængning
  • Forstuvning
  • Hælsporer
  • Nakkesmerter
  • Musearm
  • Tennisalbue
  • Gigt
  • Sårheling
  • Ødemer

Hvordan foregår behandling med laser

Laserterapi er en smertefri behandlingsmetode, hvor der lyses på skaden eller området, hvor smerterne kommer fra.

Behandlingens længde er afhængig af skaden og smerternes omfang. F.eks. om skaden/smerterne er kroniske eller kortvarige. Selve behandlingen sker ved at laseren enten sættes direkte på skaden, bevæges i et roligt tempo hen over skaden eller holdes på relevante trigger punkter.

6-24 timer efter behandlingen kan smerterne blusse kortvarigt op, det er normalt og er en del af helingsprocessen.

Pris

Din pris på behandling med laser afhænger af, hvorvidt du har en lægehenvisning til fysioterapi

Med henvisning til fysioterapi er prisen 225 kr pr behandling. Hertil kommer den almindelige fysioterapitakst

Uden lægehenvisning til fysioterapi er prisen 500 kr. pr. behandling. Med mulighed for tilskud fra den private Sygeforsikring Danmark.

Er du i tvivl om dette vil være noget for dig så skriv en mail til: info@fysklinikken.dk, og en fysioterapeut vil tage kontakt til dig.

Book tid online