Laserbehandling

Terapeutisk high power laser med “Light Force therapy lasers” er en ny og effektiv form for laserbehandling, der på baggrund af klinisk dokumentation er en behandlingsform, vi tilbyder i klinikken.

Fordelen ved at benytte terapeutisk high power laser er, at behandlingen effektivt og forbedrer bevægeligheden, reducerer smerter og fremmer ophelingen. Samtidig giver behandlingen mulighed for individuel behandlingsindstilling, hvilket gør det til en behandlingsform, der med baggrund i dokumentationen kan give gode resultater.

Hvordan virker terapeutisk high power laser?

High power laserbehandling fungerer på den måde, at når laserstrålen rammer kroppen, vil strålerne øge blodgennemstrømning, give en øget metabolisme samt forbedrer samspillet mellem cellerne. Dette stimulerer kroppens og vævets egen regenereringsproces, hvilket med andre ord fremskynder kroppens naturlige heling.

Behandlingen foregår ved, at vi forinden brug af laser foretager en grundig undersøgelse af dit individuelle problem, hvorefter vi indstiller laseren til specifikt at behandle dit beskadigede område.

Det kræver typisk 3-10 laserbehandlinger at opnå det ønskede resultat, og hver behandling kan forventes at vare mellem 5 og 15 minutter.

Hvem kan have gavn af laserbehandling?

Behandling med terapeutisk high power laser henvender sig til personer, som ønsker at få deres mobilitet tilbage. Eksempelvis kan personer med følgende tilstande have gavn af behandlingen:

• Idrætsskader
  • Tennis – eller golfalbue
  • Inflammationstilstande i skulder
  • Skinnebensbetændelse
  • Akillessenebetændelse
  • Nerveskader
  • Smerter efter operation
  • Overbelastningsskader
  • Springerknæ
  • Irriteret hælpude

Dette er blot få ud af de mange tilstande, der kan behandles med laserbehandling. Har du en skade eller smerter, anbefaler vi derfor, at du kontakter os for at få en individuel gennemgang af dine muligheder for at forbedre tilstanden.

Pris:

Din individuelle pris på behandling med terapeutisk high power laser afhænger af, hvorvidt du har en lægehenvisning til fysioterapi.

Med henvisning til fysioterapi er prisen 200 kr. pr. behandling. Hertil kommer den almindelige fysioterapitakst.

Uden lægehenvisning til fysioterapi er prisen 500 kr. pr. behandling.